سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترین دانش آن است که هدایتت را تباه کند . [امام علی علیه السلام]
آموزش و پرورش
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •            هوشیار باشیم که شیطان از شگردهای گوناگون در آدمیان نفوذ می کند ؛

               گاهی است که  با دین و مذهبی جعلی ، ما را از دین و مذهب نابمان دور می سازد و گاهی با سنگین جلوه دادن امور مربوط به دین ، ما را از نزدیک شدن به آنها باز می دارد.

              از قدیم گفته اند: "سنگ بزرگ علامت نزدن است."

              متأسفانه خود ما نبز نا خودآگاه به این وسوسه دامن زده یا می زنیم و گاه دچار آن می شویم !

              به عنوان مثال پیرامون قرآن ؛  برخی آنقدر اغراق آمیز از دور بودن فهم انسان ! از درک معانی متعالیه آن دم    می زنند که آن را در طاقچه های منزل و حتی در بالاترین  و دور دست ترین طبقات کتابخانه اشان جای می دهند ! تا مبادا قرآن در مبادی و مجاری زندگی اشان جاری و ساری شود !

           غافل از آنکه  خداوند قرآن را نازل کرد( و بلا تشبیه بسان یک استادکه چون سر و کارش با کودکی فتاد ،بناچار زبان کودکی با وی گشاد ؛ او نیز) آن را که اصلش در لوح محفوظ می باشد ، در شب قدر به صورت قرآن یعنی خواندنی  در حد فهم تمام آدمیان پایین آورد تا همگان ،آن کتاب خواندنی را بخوانند و بواقع آدم و بهتر بگویم انسان شوند.

          در این میان کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از این آسیب در امان نیست و بجز عده ای قلیل ، دیگران در حد تعارفات مشمئزکننده با بیانات گهر بار ایشان که بر گرفته از آیات و روایات است ، برخورد می کنند و رهنمودهای ایشان را با لطایف الحیل به فراموشی عامدانه می سپارند و سخن از دور بودن جایگاه افراد از فهم ودرک منویات  ایشان می زنند تا مبادا سخن از بازخوانی سخنان آن عزیز دل و در واقع عمل به آنها فراهم آید!

            امید که در سال جدید به بازخوانی آن کلام و عمل بدان موفق گردیم. انشاءالله

     با آرزوی سالی همراه با احسن الحال

    والسلام علی عبادالله الصالحین

    محمد پاک سرشت ::: سه شنبه 86/12/28::: ساعت 12:49 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    انتخابات مجلس هشتم از منظر حضرت آیت الله خامنه ای :

    شرکت و حضور در انتخابات براى مردم، هم یک فریضه‏ى سیاسى است، هم یک فریضه‏ى دینى است.

    آحاد مردم با هوشیاری،تحقیق و مراجعه به افراد خبره،مطلع و مطمئن نمایندگانی متدین؛امین؛طرفدار عدالت؛مخالف با فساد؛طرفدار محرومان؛ پایبند به خط امام(ره) و طرفدار ارزشها و مبانی اسلامی به مجلس بفرستند و به کسانی رأی دهند که با افکار و اهداف دشمنان دارای مرزبندی روشن و مشخص هستند.

    مهمترین ارزشهای انقلاب :

    عدالت اجتماعی؛مبارزه با فساد؛مردم سالاری دینی؛تحمیل نکردن آرای فردی، حزبی، دولتی و غیره به ملت و آزادی انتخاب مردم در چارچوب مقررات اسلامی؛از جمله­ی ارزشها و مبانی انقلاب

    برخی شاخصه های نماینده‏ى صالح

    نماینده‏ى صالح آن کسى است که پایبندى او به اسلام باشد، پایبندى او به عدالت باشد، پایبندى او به منافع ملى باشد، مرز او با دشمن مرز مشخصى باشد. اگر این نشد، آن نماینده، نماینده‏ى خوبى نخواهد بود؛ نماینده‏ى ملت در واقع نخواهد بود. خوشبختانه در کشور ما مجموعه‏هاى سیاسى‏اى که هستند، نسبت به مبانى اسلام و انقلاب تقریباً همه، بجز یک اقلیت کوچکى، متفق‏القولند؛ منتها مرزها را باید روشن کرد. بعضى، از دشمن رودربایستى دارند؛ بعضى، ملاحظه‏ى دشمن را میکنند. ملاحظه‏ى ملت را باید کرد، ملاحظه‏ى خدا را باید کرد، نه ملاحظه‏ى دشمن را. دشمن، دشمن است؛ هرچه ملاحظه کنى، هر چه عقب بنشینى، او جلو مى‏آید. اگر خاکریز شما در مقابل دشمن خاکریز مستحکمى نباشد، او نفوذ میکند. دشمنان این را میخواهند. یکى از شاخصها همین است. مردم در هر جاى کشور هستند، به این شاخص توجه کنند



    محمد پاک سرشت ::: پنج شنبه 86/12/23::: ساعت 1:39 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    مهمترین ارزشهای انقلاب از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی:

     عدالت اجتماعی؛ مبارزه با فساد ؛ مردم سالاری دینی ؛ تحمیل نکردن آرای فردی، حزبی، دولتی و ... به ملت و آزادی انتخاب مردم در چارچوب مقررات اسلامی از جمله­ی ارزشها و مبانی انقلاب است و مجلس هشتم نیز به یاری پروردگار و همت و دقت مردم با توجه به همین ارزشها شکل خواهد گرفت.

    ضرورت تأمل و تدبر مردم در انتخاب نامزدهای اصلح

    آحاد مردم با هوشیاری، تحقیق و مراجعه به افراد «خبره، مطلع و مطمئن» نمایندگانی متدین – امین - طرفدار عدالت – مخالف با فساد – طرفدار محرومان - پایبند به خط امام و طرفدار ارزشها و مبانی اسلامی به مجلس بفرستند و به کسانی رأی دهند که با افکار و اهداف دشمنان دارای مرزبندی روشن و مشخص هستند.



    محمد پاک سرشت ::: چهارشنبه 86/12/22::: ساعت 6:22 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     بیدار نگاه داشتن ملت و مسوؤلان اجرایی نسبت به اغتنام فرصت خدمت به مردم

    با سلام و آرزوی توفیق ؛

        از امروز به  ابعادی گوناگون از شخصیت معلم گونه ی آقا در بیدار نگاه داشتن ملت و مسوؤلان اجرایی نسبت به اغتنام فرصت (آن هم حدود 17سال پیش در زمان ریاست جمهوری آقای رفسنجانی)  اشاره می کنم که فعلا فرازهایی از بیانات آن عزیز دل، در جمع مسؤولان‌ و کارگزاران‌ نظام‌ جمهوری ‌اسلامی ‌ایران‌ در مورخ 23/5/1370 را به شما هدیه می کنم:

    بخش اول

    -... بنده کوچکتر از آن هستم که بخواهم به کسى نصیحت و موعظه بکنم. خود من بیش از دیگران به موعظه و نصیحت احتیاج دارم؛ ولى دستور قرآن است که باید یکدیگر را به حق و صبر و پایدارى در راه حق توصیه کنیم. نفس انسان، سرکش و فراموشکار است و تذکر دم‌به‌دم لازم دارد. به قدر احساس وظیفه، مطالبى را فکر مى‌کنم که باید عرض بکنم؛ خود من هم مخاطب به همین مطالب هستم.

    -... درسى که قرآن در باب جنگ اُحد به ما داد، درس بزرگى است و متعلق به همیشه است.

     طبق روایات، پیامبر فرموده بود: «لا تبرحوا هذا المکان فانا لا نزال غالبین ما ثبتّم فى مکانکم» تا وقتى ایستاده‌اید، شما پیروزید. وقتى که مشکل پیدا شد و میل به مال دنیا و غفلت از وظیفه و چشم ‌وهمچشمى در تکالب بر حطام دنیوى، بر احساس وظیفه و وجدان درونى و دینى فایق آمد، قضیه بعکس شد: «حتّى اذا فشلتم»؛اول سست شدید، «و تنازعتم فى الامر» ؛ به درگیرى میان خودتان پرداختید، «و عصیتم»؛ پُستتان را ترک کردید و آن ‌جایى که به شما گفته بودند باشید و نگهبانى بدهید، محل را رها کردید؛ در نتیجه قضیه بعکس شد. «ذلک بانّ اللَّه لم یک مغیّرا نعمة انعمها على قوم حتّى یغیّروا ما بانفسهم». این، یک قانون است؛ مثل قانون جاذبه، مثل قوانین دیگر طبیعى و تاریخى...

    خدا نعمت را برنمى‌گرداند؛ ما هستیم که با رفتار خودمان، با عقبگرد خودمان، با سوء تدبیر خودمان درباره‌ى امور خویش، نعمت را برمى‌گردانیم.

    - برادران! غفلت نکنیم. بزرگترین عذاب خدا بر یک ملت این است که آن ملت غافل بشوند. بدترین درد براى یک جامعه، غفلت آن جامعه است؛ از خدا غافل نشویم.

     

    باید نظام را، نظام دینى و ارزشى نگهداشت

    -امروز کوچکترین ناکامى براى ملت ما، پنجاه سال یا بیشتر نهضت بیدارى اسلام را به عقب خواهد انداخت.

    باید نظام را، نظام دینى و ارزشى نگهداشت ؛ کارهاى شخصى خلاف ما یا دیگر مسلمانان را به حساب اسلام گذاشتند، براى این‌که ما سراسیمه بشویم، جانمان به لبمان برسد و بگوییم که نه، ما دینى نیستیم، ما هم نظامى مثل بقیه‌ى نظامهاى دنیا هستیم! آنها قصدشان همین است. اگر به زبان هم نگویید، اما عملتان عمل یک نظام غیر ارزشى و دنیایى باشد، آنها به هدف خودشان رسیده‌اند، و آن شکست ماست. هدف آنها این است که این جبهه شکست بخورد.

     

    برادران! نظام را باید برپایه‌ى تقوا حفظ کرد؛ راه تقوا هم ذکر خداست.

    -این جبهه، فقط با تقوا پیش خواهد رفت. این نظام، جز با رعایت تقوا و طهارت و پاکى و محاسبه‌ى دقیق و صحیح و حسابرسىِ هرکدامِ ما از خودش - «حاسبوا انفسکم»- پیش نخواهد رفت... باید خدا و مرگ و سؤال الهى و محاسبه‌ى الهى را از یاد نبریم. اگر سروکار ما به یک بازجوى بشرِ ضعیفِ کم‌اطلاع بیفتد، یا احتمال بدهیم که خواهد افتاد، حواسمان را جمع مى‌کنیم. آن وقتى که از کار خسته مى‌شوید، آن وقتى که احساس مى‌کنید چه لزومى دارد کار را دنبال بکنم، آن وقتى که پاى یک رفاقت در میان مى‌آید، آن وقتى که پاى یک افزون‌طلبى و خودخواهى و شخصى‌اندیشى در میان مى‌آید، آن وقتى که پاى یک قضاوت باطل نسبت به برادر مسلمان در میان مى‌آید، آن‌جا به یاد این آیه بیفتید: «مال هذا الکتاب لایغادر صغیرة و لا کبیرة الّا احصیها»...

    -آقایان وزرا، آقایان نمایندگان، آقایان مدیران گوناگون کشور، مسؤولان قضایى کشور، خودشان را بى‌نیاز از دعا و نافله و ذکر و توجه و توسل و گریه و انابه به پروردگار ندانند؛

    در شبانه‌روز، یک ساعت را براى خودتان و خداى خودتان قرار بدهید؛ از کارها و اشتغالات گوناگون، خودتان را بیرون بکشید؛ با خدا و با اولیاى خدا و با ولىّ‌عصر (عجلّ‌اللَّه‌ تعالى ‌فرجه و ارواحنا فداه) مأنوس بشوید؛ با قرآن مأنوس باشید و در آن تدبر بکنید.

     

    بنده هم بایستى مورد همین موعظه‌ها قرار بگیرم

    -من بیشتر از شما محتاجم که کسى این حرفها را به من بزند. بنده هم بایستى مورد همین موعظه‌ها قرار بگیرم؛ همه‌مان محتاجیم. این‌طورى مى‌توان این بار سنگین و این امانت استثنایى الهى را که در طول این چندین قرن بعد از صدر اسلام، خداى متعال آن را بر دوش احدى نگذاشت که بر دوش شما گذاشت، به سرمنزل رساند؛ والّا روسیاهى دنیا و آخرت است.

    -ما باید همدیگر را وصیت کنیم. من چند سرفصل را در نظر گرفته‌ام که عرض بکنم؛ بنا هم داشتم و دارم که صحبت طولانى نشود. وانگهى، شما خودتان همه اهل فنید؛ اشاره‌یى شما را کافى است.http://rahnamud.parsiblog.com   با تشکر از وبلاگ آقای م.مومن   ...  



    محمد پاک سرشت ::: یکشنبه 86/12/12::: ساعت 6:7 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    دوستی صمیمی می گفت:

     دوست واقعی ، کسی است که در مقابل او می توان  با صدای بلند فکرکرد ؛

    من هم به این مهم معتقدم و سعی ام بر آن بوده  و هست که آنچه را فکر می کنم ، حکیمانه ، هر چند خلاف عرف! ، مطرح کنم ؛

    و از تو نیز دعوت  می کنم آنچه را فکر  می کنی ، لااقل پیش من با صدای بلند بگو  تا به یاری خدا آن گونه که  او ما را آزاد آفریده ؛آزاد اندیش باشیم.



    محمد پاک سرشت ::: یکشنبه 86/12/5::: ساعت 11:41 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    تکنولوژی آموزشی :

    -        سرگرمی است برای سرمایه داران ؛

    -        رویایی است برای بینوایان ؛

     

      -  و کلیدی است در دست خردمندان !

    محمد پاک سرشت ::: پنج شنبه 86/12/2::: ساعت 6:17 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     -      شنیدن مهم است ولی دیدن از آن مهمتر است.

      -        دیدن مهم است ولی تفکر از آن مهمتر است.

      -        تفکر مهم است ولی عمل به آن از آن مهمتر است.

      -        عمل مهم است ولی موفقیت در آن از آن مهمتر است.

      -        موفقیت مهم است ولی رضایت خداوند  از آن مهمتر است.



    محمد پاک سرشت ::: پنج شنبه 86/12/2::: ساعت 6:9 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ارزیابی انسان موفق

    انسانهای موفق را به چه می شناسند؟!

    -        آیا به آنچه در ذهن دارند ؟

    -        آیا به آنچه در زبان می آورند؟

    -        آیا به آنچه شروع می کنند؟

    -        آیا به آنچه ...

    پاسخ: نه؛ خیر!

    -        آنها را به آنچه که به پایان می رسانند ؛ می شناسند!

     



    محمد پاک سرشت ::: پنج شنبه 86/12/2::: ساعت 5:52 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    آقای علی احمدی!

    آموزش و پرورش ، منبع  تأمین نیروهای توانمند در تمامی عرصه های مختلف خدمتی ایران اسلامی بوده ؛ و برای انجام رسالت خویش ،

    کافی است ازطریق بانک اطلاعاتی قوی نیروی انسانی خود ، افرادی امین بدون گرایش به چپ  و راست مصطلح  مأمور شوند تا بتوان با  شناسایی و جذب استعدادهای خدادادی خویش، نیروهای صالح را جهت انجام فرآیند مدیریت و رهبری آموزشی (برنامه ریزی، ساماندهی، فرماندهی، هماهنگی، هدایت و کنترل) و تحقق منویات امام راحل(ره) و تحول مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) در آموزش و پرورش به یاری خواند . انشاءالله



    محمد پاک سرشت ::: چهارشنبه 86/12/1::: ساعت 3:15 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    انگیزه (عشق به آموزش و پرورش )

    تعهد ( ایمان به ذات باری تعالی در توفیق و دستیابی به رضایت الهی و خلق خدا )

    تجربه و تخصص ؛ ( پیشینه ی خدمت خالصانه به نظام آموزش و پرورش در عین دارا بودن علم همراه با عمل ) سه اصل اساسی در جذب همکاران وزیر جدید آموزش و پرورش



    محمد پاک سرشت ::: سه شنبه 86/11/30::: ساعت 12:17 عصر
    نظرات دیگران: نظر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 0
    بازدید دیروز: 7
    کل بازدید :80550

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    آموزش و پرورش
    محمد پاک سرشت
    عاشق کار فرهنگی و آموزش و پرورش

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    آموزش و پرورش

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>موسیقی وبلاگ<<

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<